Nieuw theemerk schenkt winst volledig aan goede doel

Michael
Michael
10 januari 2019

Met Lipton CUBZZ drinkt u uw kopje thee met een gerust hart: met elke slok steunt u kwetsbare kinderen in België.

Kinderen steunen terwijl je je inkopen doet

Wat als je een goed doel kon steunen, gewoon door te doen wat iedereen wekelijks doet: inkopen doen? Dat is het idee achter het merk CUBZZ. Oprichter Wouter Cauwenbergh: “Naast af en toe wafels te kopen voor het goede doel, zouden we er ook voor kunnen zorgen dat de producten die iedere week in onze winkelwagen belanden voordelig zijn voor het goede doel.”

Daarom lanceert CUBZZ na koffie en brood nu ook Lipton CUBZZ-thee. De opbrengst zal worden gedoneerd aan SOS Kinderdorpen en Netwerk tegen Armoede. “Dankzij CUBZZ wil ik kinderen alle mogelijke kansen aanbieden zodat zij een mooi leven kunnen hebben, ondanks een misschien wel moeilijke start aan het begin ervan.”

Het moeilijkste achter het verhaal van CUBZZ is waarschijnlijk de bedrijven te overtuigen. Voor hen is aandeelhouderswinst cruciaal. Wouter Cauwenbergh: “Ze nemen vaak een korte termijn strategie aan, met weinig oog voor hun bijdrage aan de samenleving. Het merk Lipton heeft daarentegen besloten te kiezen voor een lange termijn aanpak, die de solidariteit bevordert. Ik hoop van harte dat vele andere merken dit voorbeeld zullen volgen.”

De Lipton CUBZZ-thee is vanaf 7 januari verkrijgbaar bij Carrefour.

Lees meer artikels over:

Ik help kinderen aan een warme thuis

met een gift vanaf 12 euro per maand

Kies een bedrag
Ik steun
Uw gegevens

Meer info over Europese domiciliëring? Klik hier

Jouw rekeningnummer
Maandelijkse betaling via domiciliëring: Meer info
Opmerkingen