Customer engagement

Vandaag de dag kiezen consumenten bewust hun merken. Onderzoek wijst aan dat de maatschappelijke betrokkenheid van dat merk een belangrijke rol in die keuze speelt. Nog belangrijker is aan te stippen dat dit alleen werkt voor merken die dit opzetten op lange termijn. Een aantal voorbeelden:

Carrefour

Carrefour zette de afgelopen jaren tradiotioneel een aantal concrete acties op rond moederdag, sinterklaas en kerstmis met steeds een deel van de verkoop van specifieke producten tvv SOS. In 2017 werd voor de eerste keer de actie “10 euro aankopen = 1 euro voor SOS’ georganiseerd, ism andere deelnemende leverciers als henkel, Dr Oetker, Cosynel en Cubzz. Per aankoopschijf van 10 euro van de deelnemende producten, gaat 1 euro naar SOS Kinderdorpen.


Sofidel

Sofidel kiest al sinds 2010 voor een lange termijn partnership met SOS Kinderdorpen, door haar product Cosynel te binden aan de steun van projecten rond hygiëne in onze familieversterkende programma’s. Met een onpack-vermelding alsook instore communicatie en offline-aanwezigheid. Check hier één van de campagnes.

Tupperware

Tupperware zette de afgelopen jaren telkens 1 product centraal uit haar gamma. Per verkocht product gaat een deel naar SOS Kinderdorpen. De actie werd gecommuniceerd en geactiveerd onder alle Tupperware-consulentes. Leuk detail: Tupperware besliste ism SOS Kinderdorpen om de regio’s die het best dit product verkochtten, te belonen met een culinaire avond in één van onze projecten.


H&M

H&M zet al 3 jaar dezelfde actie op naar haar klanten. Bij elke aankoop wordt door de medewerkers aan de kassa gevraagd om 1 euro toe te voegen aan het kassatotaal. Als incentive werden de 4 meest fondsenwervende winkels uitgenodigd om één van onze projecten te bezoeken. Met succes!

Mustela

Mustela zette een actie op bij apothekers waarbij per verkocht product een deel naar ons moeder-kind-hospitaal in Kara, Togo ging. Naast de consumentenactie, was SOS Kinderdorpen ook aanwezig op de Mustela-stand op verschillende Baby-beurzen. Daar kregen mensen de kans een baby-bodietje in te kleuren. Die bodietjes werden gestuurd naar het moederkindhospitaal waar de moeder van elk nieuwe geborene één van de bodietjes mee naar huis kon nemen. Wat we niet wisten, is dat het bodietje op die manier reclame maakte in de gemeenschappen (soms ver). Win-win-win dus.