Social activation

Bedrijven zitten soms met specifieke uitdagingen. SOS Kinderdorpen denkt dan graag mee, om te kijken of er toegewerkt worden naar een WIN-WIN synergie. Een aantal voorbeelden:

Brussels Airport

Brussels Airport krijgt tijdens de zomerperiode heel wat families met kinderen over de vloer. En daar horen ook af en toe wachttijden bij. Al is dat niet altijd even leuk met kinderen. Daarom toverde SOS Kinderdorpen een wachtmoment om in een leuk familie-moment, met de installatie van een speeldoolhof aan één van de gates. Check hier de case.

Bancontact/Mister Cash

Bancontact/Mister Cash wilde de consument laten weten dat een bankkaart ook kan gebruikt worden voor hele kleine bedragen. Omdat SOS Kinderdorpen bij collectes alleen maar kleine bedragen krijgt, werd de allereerste elektronische collecte van België georganiseerd. Check de case hier.

Pro League

Van 2010 tem 2014 was SOS Kinderdorpen het goede doel van de Pro League. De uitdaging lag er in om de samenwerking te activeren naar clubs en supporters. Daarom werd gezamelijk de kerstactie in het leven geroepen: tijdens de kerstperiode spelen alle teams 1 helft met een specifiek logo op hun shirts. Deze shirts werden dan nadien geveild tvv SOS Kinderdorpen. Dit bracht elk jaar een fantastisch bedrag van rond de 90.000 eur op.